PDA

View Full Version : Landning

kälma
December 19th, 2008, 04:30 PM
Tänkte höra med er hur mycket jord det egentligen går åt o bygga en säker o fin landning?
Eftersom jag inte har nån grävmaskin så kan ja inte bygga en själv utan hade vart perfekt om en dumpers kommit förbi o lastat av en grushög på ett kalhygge hos morsan. Då kan jag skulptera till det med traktor o skopa sen. Men hur mycket jord går de åt och vad ska man ha för typ av jord/grus? Vad blir billigast/bäst? Vad kan de kosta?(har inte en susning:P)
tack för svar!

Flap
December 22nd, 2008, 04:22 PM
dyrt som fan o jävla mycke jord går åt...gräv- de e enda lösningen. Om du inte vill betala 50 lax för landningen dvs.

kälma
December 23rd, 2008, 07:20 AM
oj de trodde jag aldrig de va så dyrt :S , blir till o försöka hitta en naturlig landning i nåt övergivet grustag då :)

Stupidhurtsfmx
December 26th, 2008, 08:24 AM
Men asso om du ska bygga landningen på ett hygge, så kan du ju börja med att rycka upp alla stubbar o stenar runt där du ska ha landningen o lägga i en hög, sen skrapa nån dm djupt runt och innan rampen så du får en massa jord o lägga på stubbarna..sen forma högen till en landning, sen kan du ju köpa nått lastbilslass med grus o lägga på landningsytan och innan rampen..så byggde jag min första landning..blev rätt bra faktiskt.:thumbs:

kälma
December 30th, 2008, 07:42 AM
Men asso om du ska bygga landningen på ett hygge, så kan du ju börja med att rycka upp alla stubbar o stenar runt där du ska ha landningen o lägga i en hög, sen skrapa nån dm djupt runt och innan rampen så du får en massa jord o lägga på stubbarna..sen forma högen till en landning, sen kan du ju köpa nått lastbilslass med grus o lägga på landningsytan och innan rampen..så byggde jag min första landning..blev rätt bra faktiskt.:thumbs:
Jo de blir till o hyra en liten grävare nångång o göra som du säger, fast de dröjer ska kolla runt lite efter nån naturlig landning så man kan prova rampen o se om det är något sköj innan jag lägger ner någon större energi på det. Får ta en sightseeing nån dag o kolla in lite övergivna sandtag i skogarna hehe

Stupidhurtsfmx
January 1st, 2009, 09:14 AM
Annars får du la komma över till halmstad o köra me oss lite, om du bara vill prova på o hoppa ramp..kolla min hemsida:thumbs:
www.stupidhurts.se

McMoyo
January 1st, 2009, 09:30 AM
Ju större dessto bättre, men det behöver aldrig vara så dyrt att göra en landning, se till o få tag på billig fyllmassa bara. Alltid nån som känner nån.

Sen kan man alltid skrapa upp material också, om det är ok material vill säga, det har vi gjort i parken nere i spanien. Antar att ni sett parken, o den blev ju bra.. 5 mega landningar inkl, en stor jävel till q-pipen.

kälma
January 3rd, 2009, 03:20 PM
har redan sett din hemsida den e nice, vem vet de kanske blir lite rampåkning nångång i halmstad i framtiden då..:P
mcmoyo har du nån länk eller bild på parken för jag har inte sett de?

McMoyo
January 3rd, 2009, 03:39 PM
Här har du en bild på hur den såg ut förr, nu har villa lagt upp en megalandning till q-pipen också.

kälma
January 4th, 2009, 07:36 AM
de var inte dåligt de stället! ser ju ut o va en hel del hus i bakgrunden, får ni mkt klagomål för ljudet när de tränas dag ut o dag in?
eller de kanske inte e samma klagokultur där nere som här...